Odpalanie to pikuś, to pukanie dalej jest większym problemem.
u mnie na zimnym tak tłucze zawór odparowywania opar paliwa, tylko nie wiem czy u ciebie takowy występuje. Jeśli jest to odepnij na chwilę jego zasilanie i zobacz czy stuki ustaną,
Tak dla prostych, bez większej znajomości mechaniki proszę szanowne grono o podpowiedz jak to jest z tym rozrządem.
Byłem wczoraj u mechanika chcąc się umówić na wyminę w szkodniku. Przebieg ponad 72 tys km i objawy jak pisałem powyżej czyli sporadycznie.
Pan powiedział żeby jeszcze pojeździć i za bardzo się nie przejmować bo to objaw "normalny" wyciągnięcia łańcuszka i że obciera o jakieś łapy.
Stwierdził że jak już się uprę to wymieni na oryginałach ale nie widzi potrzeby wymiany wariatora bo to nie ma nic wspólnego z terkotaniem.
Objaśnił mi że wariator albo działa albo nie i dlatego nie ta część powoduje te dźwięki.
Jego sugestie że łańcuch jest nie za nowy, rozgrzany i obciera o jakieś tam łapy wydaje się sensowne i mówił jakby wiedział o co chodzi.
Jednak wpisy w tym temacie mobilizują moją czujność.
Co do ceny powiedział że około 1200-1400 za rozrząd z robocizną.
Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
Kolego sympatyczny.. napisane jest 90 stron na ten temat, więc z całym szacunkiem przejżyć kilka stron i będziesz znał opinię grona szacownych forumowiczów.
Wszyscy się zgadzają że rozrząd jest wadliwy, ale różnimy się co do tego np. kiedy pada..
wg mojej opini bezpiecznie to wymiana po 50-70tys. Ale niektórzy śmigają ponad 100tys i jeszcze nie pada.
kkuligowski, nie odpowiedziałeś, możesz bliżej opisać ten odgłos zaterkotania :?: - czy jest podobny do zaszurania łańcucha, czy inaczej.
Może to efekt rozciągającego się łańcucha, a może wadliwej pracy napinacza.
Mam zapytanie do wszystkich, czy przy wadliwie pracującym napinaczu, czy też rozciągniętym łańcuchu owe terkotanie/trybienie/szuranie przez kilka sekund po odpaleniu silnika występuje zawsze przy odpalaniu auta (czy może występować sporadycznie) i czy efektem tego może być że silnik czasem nie odpala (słychać tylko owe szuranie, odpala za kolejnym razem lub po kilku próbach) :?:
krzysiek83wpr,
Ja mam 102kkm i zero problemow z rozrzadem. Dodam ze auto 2009r.
Mnie tylko zastanawia czy rozpoznam ten dźwięk bo nie mialem okazji uslyszenia...
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
boonsaw,
A czy wszystkie tsi musza byc skazane na wymianę rozrządu do max 100kkm???? Wiem ze mam auto z pierwszego roku produkcji i ze ten rozrząd ma problem ale chyba na cala produkcje octavii z tego roku 100% z nich nie ma problemu z łańcuchem. Liczę sie z tym ze i mnie to spotka ale chyba nie musi ;-) Mam zamiar zrobić jeszcze ok 25-30kkm i może mnie to ominie.
[ Dodano: Sob 21 Maj, 16 17:01 ] eaglemirek,
A jaki masz rocznik?
Cos mi się wydaje ze na forum jest więcej aut z większymi przebigami i bez problemów z rozrzadem.
My tu na forum jestesmy bardziej świadomi naszych aut i ich ewentualnych wad ale przeciez 90% użytkowników O2 nawet nie zdaje sobie sprawy z wada rozrządu w swoich tsi i żyją ;-)
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Mam 2009 i w 2014 przy 85kkm był wymieniany komplet, parę dni temu przebieg 133kkm wymiana napinacza i łańcucha (poprzedni serwis założył starego typu :evil: ) Obecnie nowy zestaw
strazakp, produkcja kwiecień 2010 (podobno jakieś pierwsze zmiany były od maja 2010)
Zamieszczone przez strazakp
My tu na forum jestesmy bardziej świadomi naszych aut i ich ewentualnych wad ale przeciez 90% użytkowników O2 nawet nie zdaje sobie sprawy z wada rozrządu w swoich tsi i żyją
Niestety niekoniecznie rozpoznasz. Przede wszystkim dlatego że zazwyczaj powstaje on bardzo stopniowo i wiele osób traktuje to jako normalny dźwięk przy odpalaniu. W moim przypadku nie wystąpił a łańcuch przeskoczył, rozwalił głowicę, pękł tłok, pogięło zawory itd. Koszt naprawy wraz z nowymi częściami, płynami, olejami etc. niestety wtedy rzędu ok. 6 tysięcy.
Od połowy 2015 jest dostępny nowy zestaw naprawczy do silników 1,4 TSI CAXA w VW i Audi.
W nowym zestawie zmieniono długość ogniwa łańcucha i ilość zębów na niektórych zębatkach.
Komplet ten zawiera :
nastawnik wariator 03C109088 G
ślizg łańcucha rozrządu 03C109469 R
ślizg łańcucha rozrządu 03C109509 AA
napinacz łańcucha rozrządu 03C109507 BD
łańcuch rozrządu 03C109158 H
Koło zębate rozrządu 03C109571 K
Koło zębate wału korbowego 03C105209 BD
W serwisie Skody cały czas oferują poprzedni :
nastawnik wariator 03C109088 E
ślizg łańcucha rozrządu 03C109469 K
ślizg łańcucha rozrządu 03C109509 P
napinacz łańcucha rozrządu 03C109507 BA
łańcuch rozrządu 03C109158 A
Ja miałem naprawę w kwietniu. Nie było jeszcze innych zestawów. Przecież było już chyba ze 3 poprawiane wersje i wszystkie okazały się wadliwe. Żałosne części - tak samo jak podejście SKODY do tego tematu. Te fajańsiaste rozrządy wytrzymują zazwyczaj od 60 tys do około 120 tys. Nie ma reguły. Mi mimo dbania o jakość i poziom oleju wytrzymał 80 tys. p oczym rozwalił pół silnika. SKODA w piśmie do mnie napisała że ich części nie są wadliwe- że rozrząd jak się sypie to tylko i wyłącznie zależne od oleju. Ręce opadają- żadne pismo czy tv się tym nie zajmie bo nie wezmą się z tak dużego reklamodawcę. Miałem na dniach kupić Superba i po takim podejściu nie kupię. Dla mnie to robienie z ludzi frajerów.
[ Dodano: Pon 23 Maj, 16 07:25 ]
Darekmc - te części co podałeś oferowała jedna z aukcji internetowych. Po sprawdzeniu z ASO i ETKĄ nic nie pasowało i zrezygnowałem z zakupu.
My tu na forum jestesmy bardziej świadomi naszych aut i ich ewentualnych wad ale przeciez 90% użytkowników O2 nawet nie zdaje sobie sprawy z wada rozrządu w swoich tsi i żyją
I faktycznie jeździ tego mnóstwo od VW przez Skody po Seaty i faktycznie nie wielki procent użytkowników zdaję sobie sprawę ze coś z rozrządem może być nie tak. Targają już przebiegi grubo ponad 100 tyś. i wszystko działa.
Zamieszczone przez driven22
Te fajańsiaste rozrządy wytrzymują zazwyczaj od 60 tys do około 120 tys.
Może trzeba po prostu przyjąć to , wymieniać zestaw (łańcuch ślizgi) co te 80 tyś i zapomnieć o "bezobsługiwośći" tego elementu.
Czy ktoś z Was wymieniał rozrząd w 1.4 TSI CAXA po raz drugi? Czy znowu trzeba kupować ten nastawnik który jest najdroższym elementem całości? Czy tylko wymieniania się łańcuch, ślizgi i napinacze?
Ja miałem wymieniany po raz pierwszy 3 lata temu przy przebiegu 120 tyś cały komplet (czyli został zamontowany nastawnik nowego typu).
Teraz przy przebiegu niecałych 240 tyś znowu słychać jakieś podejrzane dźwięki przy uruchamianiu zimnego silnika.
Problem z ponowną wymianą elementów rozrządu pewnie dotyczy jeszcze mniejszej grupy klientów niż pierwsza wymiana bo chyba po to są te wszystkie modyfikacje .
Sam osobiście nie chciałbym ponosić kolejnych kosztów ( 2-3k zł) za kolejne kilka lat i dlatego szukam jak najnowszych ale sprawdzonych części.
Dla wielu kierowców sam dzwięk zwłaszcza tylko przy rozruchu nic nie mówi i nie zdają sobie sprawy z ryzyka jakie ponoszą.
driven
W ETCe są podane obydwie wersje wariatorów i innych części z tym że nowsze są wyszarzona i mają dodatkowo takie oznaczenia :
D - 11.05.2015>>
Domyślam się że to oznacza że dana część pasuje dla silników od 11.05.2015, ale nie jestem tego pewien bo nie wiem czy silniki CAXA były wtedy jeszcze produkowane.
Stąd moje pytanie czy ktoś te nowsze już montował w Octavii ?
Tak przy okazji to jest jeszcze nowa pokrywa rozrządu z jakimiś dodatkowymi kanalikami olejowymi w cenie około 700 zł.
iCloud Photo Sharing lets you share just the photos you want with just the people you choose.
Pacjent Golf 6, 1.4 tsi CAXA 2010r., przebieg 120tyś. Walcze z tym juz z dwa lata, na początku zdarzało sie to okazjonalnie, tylko w zimne poranki, ostatnimi czasy zdarza się nawet jak jest ciepło (po dłuższym postoju) ale dużo ciszej. Byłem w kilku ASO, nic nie wiedzą, jedni, że popychacze, inni, że może jednak rozrząd (nastawnik). Wymiana/sprawdzenie popychaczy to 2,5-3tyś bez gwarancji, że pomoże. Bardzo mi to przypomina filmik ze strony 85 użytkownika kempes111 https://youtu.be/zrt7R0oNAVU Napisałem do niego PW ale nie bywa tu już chyba. Po rozgrzaniu stukanie całkowicie zanika, osiągi, zużycie paliwa wszystko ok. Może ktoś coś słyszał podobnego i coś doradzi. Stawiacie na popychacze czy może jednak coś z rozrządem?
P.S.
Nastawnik wymieniony w 2012r. na 03C109088E
Rozrząd (napinacz, ślizgi, łańcuch) wymieniony pod koniec 2013r.
Olej, filtry zmieniane co 15tyś, ostatnio Millers EE 5w30
Witam,
Mam dokładnie to samo. Nastawnik wymieniony na najnowszy - nic nie pomogło. 2 mechaników sugerowało, że to popychacze hydrauliczne.
Wymieniałeś sam nastawnik czy kompletny rozrząd? Rozumiem, że tych popychaczy jeszcze nie sprawdzałeś? Też masz tak, że jak się rozgrzeje to pracuje idealnie?
Komentarz